Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Smartare arbetsmetoder och nya finansieringsformer krävs för att klara fördubblingen

Charlotte Wäreborn Schultz. Foto: Ulo Maasing.

Som vi rapporterat på nyhetsplats har Svensk Kollektivtrafik nu presenterat den årliga stora kundundersökningen Kollektivtrafikbarometern. Rapporten kan laddas ner som pdf här.

Bussmagasinets Ulo Maasing har träffat Charlotte Wäreborn Schultz, avgående vd för Svensk Kollektivtrafik och vd för det så kallade fördubblingsbolaget, X2AB, för att diskutera barometerns slutsatser.

I intervjun tar vi också upp möjligheterna till en fördubbling av kollektivtrafikens marknadsandel.

 

Har Du reflektioner eller kommentarer med anledning av det som sägs i intervjun? Använd gärna kommentarsfältet längre ner på sidan!

Share Dela

Taggat som: , ,

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2017 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)