Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Flygbussarna satsar på retrokampanj

Flygbussarna satsar nu på en bred annons- och affischkampanj med utpräglad retrokaraktär. I en serie illustrationer av illustratören Ingela P Arrhenius vill Flygbussarna uppmärksamma sina resemål, det vill säga de åtta flygplatser som Flygbussarna kör till.  Annonseringen är inspirerad av klassiska reseannonser från tider då också själva resandet i sig var en upplevelse.

Illustrationerna kommer att synas på skyltar i Stockholms tunnelbana, på spårvagnarna i Göteborg samt i printannonser och banners. Den som besöker Flygbussarna på TUR-mässan i Göteborg 21-24 mars kan även få vykort att skicka till vänner och bekanta.

– Vi vill berätta om våra destinationer runt om i Sverige och hur billigt man kan resa dit. Förhoppningarna är att vi ska väcka reslusten till liv och förmedla att resan faktiskt börjar med oss och inte enbart från flygplatserna.

– Det vill vi göra på ett sätt som vi hoppas tilltalar vår målgrupp. Jag tror att många gillar det lekfulla och positiva uttryck som som vi känner igen från 50- och 60-talens reseaffischer och det är dem vi har inspirerats av, säger Eva Tiséus marknadschef på Flygbussarna.

Share Dela

Taggat som: , , ,

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2017 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)