Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Bussförare och tågvärdar ska putsa varumärke

Genom att utbilda bussförare och tågvärdar i kundbemötande vill Kalmar Länstrafik, KLT, putsa sitt varumärke. Foto: Ulo Maasing.

Genom att utbilda bussförare och tågvärdar i kundbemötande vill Kalmar Länstrafik, KLT, putsa sitt varumärke. Foto: Ulo Maasing.

Kalmar Länstrafik, som svarar för kollektivtrafiken i Kalmar län, vill putsa upp sitt varumärke genom att utbilda bussförare och tågvärdar. Nästa år lanserar man en ny strategi för varumärket. I det arbetet spelar kundbemötandet en nyckelroll.

360 bussförare och tågvärdar ska utbildas under det kommande året hjälp av ett konsultföretag som är specialiserat på varumärkesutveckling.

Med hjälp av en pedagogik där man dramatiserar kundmöten ska de anställda engageras att diskutera och utveckla företagets relationer med kunderna.

Medarbetarna blir då en viktig kugge i varumärkesutvecklingen. Målsättningen är alltid att höja lönsamheten i företaget, framhåller man från konsultföretaget.

Kalmar Länstrafik har, som vi tidigare rapporterat, gång på gång spräckt sin budget, samtidigt som man legat i topp i landet när det gäller att ha en dyr kollektivtrafik.

Share Dela

Taggat som: ,

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

© 2017 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)