Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Turistmiljoner till Västtrafik

Försäljningen av turistbiljetter i Göteborg ökade kraftigt i sommar. Foto: Ulo Maasing.

Försäljningen av turistbiljetter i Göteborg ökade kraftigt i sommar. Foto: Ulo Maasing.

I sommar har turistmiljonerna rullat in i Västtrafiks kassa. Det blev resultatet av en reklamkampanj som Västtrafik genomförde, riktad till turister i Göteborg. Målet var att öka försäljningen av 1- och 3-dygnsbiljetter. Resultatet visar att försäljningen ökade med 4,5 miljoner kronor under perioden april-juli.

Kampanjen genomfördes i centrala Göteborg med reklam på bussar, spårvagnar och utomhustavlor. För att turisterna skulle hitta var de kunde köpa sina biljetter ingick också särskild skyltning utanför Västtrafiks butiker och ombud.

Uppföljningen av kampanjen visar att försäljningen översteg målsättningen och ökade med drygt 4,5 miljoner kronor, eller 43 procent. Totalt sålde Västtrafik 1- och 3-dygnsbiljetter samt 5-resorskort för 15 miljoner kronor under perioden.

Share Dela

Taggat som: , , ,

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2017 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)