Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Premiär för ny hotellkedja i Sverige

I maj öppnar den nya hotellkedjan HTL sitt första hotell på Kungsgatan 53 i Stockholm. Foto: HTL.

I maj öppnar den nya hotellkedjan HTL sitt första hotell på Kungsgatan 53 i Stockholm. Foto: HTL.

I maj öppnar i Stockholm det första hotellet i en helt ny hotellkedja som ägs av Scandic, HTL Hotels. HTL. Det första hotellet i kedjan öppnar i maj på Kungsgatan, nära Vasagatan i Stockholm. Det följs av ett andra hotell några kvarter bort våren 2015. Idén bakom HTL är att hotellen ska ha bra citylägen, men samtidigt ligga i det lägre prissegmentet genom att man satsar på kompakta, yteffektiva rum och digital teknik.

HTL Hotels beskriver konceptet som hotell i ”bästa cityläge, hög kvalitet och attraktivt pris”.

Det första hotellet .på Kungsgatan 53 i Stockholm får 274 rum och tar därmed över större delen av det kvarter där det ligger. Läget mellan Målargatan och Klara Norra Kyrkogata blir bara något kvarter från Vasagatan respektive Hötorget.

Rummen blir kompakta, 12-13 kvadratmeter.

Rummen blir kompakta, 12-13 kvadratmeter.

Rummen blir kompakta, på 12 – 13 kvadratmeter men mycket yteffektiva. Liknande hotellkoncept har lanserats på andra håll i världen, bland annat av Yotel som är bussmagasinets favorithotell i New York.

HTL kommer inte att ha stora, gemensamm aytor eller konferenslokaler, samtidigt som kedjans hotell i hög grad kommer att använda sig av digitala lösningar. Bland annat ska in- och utcheckning kunna skötas via nätet.

Det andra hotellet i kedjan ska ligga i en befintlig fastighet i hörnet Upplandsgatan/Wallingatan, nära Norra Bantorget.

Scandics mål är att det inom fem år ska finnas 20 HTL-hotell.

Share Dela

Taggat som: , , ,

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2017 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)