Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Studenter fortsätter pimpa busskurer

Huvudbudskapet i busskurspimpningen i Eskilstuna är att du som trafikant genom en ytterst liten insats kan bli en riktig miljösuperhjälte. Bild: Eskilstuna kommun.

Huvudbudskapet i busskurspimpningen i Eskilstuna är att du som trafikant genom en ytterst liten insats kan bli en riktig miljösuperhjälte. Bild: Eskilstuna kommun.

För tredje året i rad pimpar studenter vid Mälardalens högskola i Eskilstuna väderskydd vid busshållplatser. Temat är superhjältar. I år har pimpningen präglats av humor och positiva budskap för att få bilister att uppmärksamma bussen.

Att kläcka förslag till pimpningen är en del av en kurs i informationsdesign. Det förslag som slutligen valdes ut för pimpningen är ett lekfullt förslag där huvudbudskapet är att du som trafikant genom en ytterst liten insats kan bli en riktig miljösuperhjälte.

Det är tredje året i rad som studenter vid Mälardalens högskola pimpar väderskydd. Bild: Eskilstuna kommun.

Det är tredje året i rad som studenter vid Mälardalens högskola pimpar väderskydd. Bild: Eskilstuna kommun.

Det här är tredje året i rad som mobilitetsgruppen i samverkan med länstrafiken och Mälardalens högskola pimpar en busskur. I år är det Skogstorp söder om Eskilstuna som får sin busskur pimpad från och med den 1 april.

– Vi vill genom projektet att både bilister och bussresenärer ska få en liten överraskning och tankeställare när de ser busskuren på morgonen.

– En annan viktig del av projektet är att studenterna ska få en närmare koppling till arbetslivet och få göra något på riktigt, säger Olov Åslund, projektsamordnare på trafikavdelningen.

Share Dela

Taggat som: , , ,

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2017 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)