Stena Line kommer att förlänga kampanjen med sin flytande bordershop. Kampanjen lanserades i februari och de låga spritpriserna ombord har satt fart på resandet på de båda linjer där den flytande bordershopen finns: Göteborg – Fredrikshavn och Karlskrona – Gdynia.
Det innebär att resenärer kan köpa alkoholhaltiga drycker till samma låga pris som i bordershops runt om i Europa. Kampanjen som har blivit en succé förlängs nu till och med den 31 augusti.
Under perioden mellan 26/2 till 4/5 ökade antalet resenärer med över 50 procent på linjerna jämfört med samma period förra året. Enligt en kundundersökning som Stena Line gjort bland de som rest med den flytande bordershopen var shoppingerbjudandet en stor anledning till resandet. Dessutom uppgav över 80 procent av de tillfrågade att de var nöjda med både utbudet och prissättningen ombord.
– Gensvaret har varit över alla våra förväntningar och vi ser att våra priser ombord lockar både gamla och nya kundgrupper. Nu har vi valt att förlänga den flytande bordershopen över sommaren så att fler får möjlighet att upptäcka vårt erbjudande, men även att vi kan få ett ännu bättre underlag att ta beslut utifrån om hur vi ska arbeta med vår prissättning i framtiden, säger Jari Virtanen, Travel Director på Stena Line.
Lämna ett svar