Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Pressbyrån och 7-Eleven säljer sightseeing i Stockholm

Nu går det att köpa en sightseeingtur med Stockholm Red Buses på Pressbyrån eller i 7-Eleven. Foto: Ulo Maasing.

Nu går det att köpa en sightseeingtur med Stockholm Red Buses på Pressbyrån eller i 7-Eleven. Foto: Ulo Maasing.

En Magnum, Aftonbladet och en sightseeingtur, tack! I samarbete med Stockholm Info och Red Sightseeing börjar Pressbyrån och 7-Eleven den här veckan att sälja sightseeingturer i Stockholmsområdet. Försäljningen sker genom Pressbyråns och 7-Elevens samtliga 195 butiker i Stockholmsområdet.

Stockholm Info driver flera turistinformationer i centrala Stockholm och ingår i samma företagsgrupp som Red Buses och Skärgårdsrederiet. Företagets vd Micha Gottfarb ser samarbetet som ett kvitto på att turisterna vuxit till en så pass attraktiv målgrupp att aktörer även utanför den traditionella rese- och turistbranschen får upp ögonen för den.

– Nu får turisterna tillgång till vårt erbjudande i nästan varenda gathörn i Stockholm. Pressbyrån och 7-Eleven har oslagbara locations, de är pålitliga och alltid i framkant. Det är ett lyft för turisterna och såklart en oerhört intressant säljkanal för oss, säger Micha Gottfarb.

Pressbyrån och 7-Eleven erbjuder sedan tidigare bland annat biljetter för SJ och SL och olika turistkort men samarbetet med Stockholm Info innebär ett nytt fokus på de utländska turisterna.

– Stockholm hade rekordmånga utländska besökare i fjol, särskilt från länder utanför Europa, som Kina, Indien och USA. De kommer in i våra butiker och vi vill ha ett utbud som är utformat för dem, säger Sofie Sjöqvist, kategorichef på Reitan Convenience Sweden AB.

Share Dela

Taggat som: , , , , ,

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

© 2017 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)