Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

G4S ber busschaufför om ursäkt

G4S ber den bussförare i Göteborg so.m brottades ner av biljettkontrollanter om ursäkt. Foto: Holger Ellgaard/Wikimedia Commons.

G4S ber den bussförare i Göteborg so.m brottades ner av biljettkontrollanter om ursäkt. Foto: Holger Ellgaard/Wikimedia Commons.

Bevakningsbolaget G4S ber om ursäkt till den busschaufför som i fredags omhändertogs och brottades ner i samband med en biljettkontroll på en av Västtrafiks bussar i Göteborg. Företaget uppger att ursäkten kommer att framföras personligen, och G4S kommer fortsätta utreda hela händelsen noga.

– Jag blir upprörd när jag ser filmen från busshållplatsen. Delar av vår personals beteende mot busschauffören är uppenbart inte okej. Vi på G4S ber honom om ursäkt för detta, och jag kommer kontakta honom för att personligen framföra ursäkten, säger Mikael Högberg, regionchef på G4S.

G4S har under måndagen haft möten med Västtrafik om det inträffade. De personer som var inblandade i händelsen jobbar för närvarande inte med Västtrafik.

– I samarbete med Västtrafik kommer vi att fortsätta utreda hela den här händelsen noga. När vi vet mer om hela händelseförloppet kommer vi att ta ställning till hur vi går vidare, säger Mikael Högberg.

– Det är mycket ovanligt att vår personal behöver omhänderta personer i samband med biljettkontroller. Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra vårt agerande så att vi så långt som möjligt kan undvika våldssituationer, säger Mikael Högberg.

Share Dela

Taggat som: , ,

1 kommentar »

  1. Visst är det märkligt att offentliga verksamheter som driver kollektivtrafik är brutala både mot kunder och mot t.o.m. chaufförer som kör kollektivtrafiken ??? Man jobbar stenhårt på att ha så dålig image som möjligt, och ge dålig, dyr service… Och då ska folk attraheras av kollektivtrafiken och åka mer kollektivt… Eller…

    När kommer det att finnas eluttag på spårvagn, pedeltåg och bussar, så att man kan ladda dator, iPad och mobil på dem? Idag finns sådant endast på långfärdsbuss och ibland på regionaltåg och SJ-tåg. Apropå service och att göra kollektivtrafiken attraktiv.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

© 2018 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)