Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Tre bussföretag i servicetoppen – men Arlanda Express är bäst

På onsdagskvällen avslöjades vilka företag och myndigheter i en lång rad kategorier som är bäst på service. Det är ServiceScore som för femte året i rad har mätt hur svenska konsumenter upplever kundbemötande och service bland företag som erbjuder transporter på land. Bäst blev även i år Arlanda Express, men avståndet till tvåan Flygbussarna var litet.

På tredje plats kom expressbussföretaget Swebus och på fjärde Nettbuss. I botten på listan hamnade SJ.

Servicemark

När det gäller transporter till sjöss var skillnaderna mellan de fem rederier som mätts mycket små. Bäst blev Viking Line, följt av Eckerö Linjen, Birka Cruises, Tallink Silja och Stena Line.

Mätningen genomförs med hjälp av ett riksrepresentativt urval via Cint (webbpaneler med över 400 000 panelister). ServiceScore® utnämningarna bygger på över 3000 svenska konsumenters svar på hur olika företag ger dem service eller bemöter dem som kunder och vilka företag som de anser har gett dem service över eller klart över deras förväntningar.

Share Dela

Taggat som: , , , , ,

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

© 2017 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)