Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Volvo bussar ändrar säljorganisationen

Volvo Bussar ändrar sin svenska säljorganisation. Foto: Volvo.

Volvo Bussar ändrar sin svenska säljorganisation. Foto: Volvo.

Volvo Bussar ändrar sin svenska säljorganisation. Några av de företag som idag är återförsäljare för nya Volvobussar försvinner ur säljorganisationen, samtidigt som Volvo Bussar ökar den egna bemanningen på säljsidan. I omorganisationen ingår två nya kundansvariga.

– Vår kundkrets växer och det är viktigt för oss att ha rejält med resurser och kunnande när det gäller  försäljningen till landets bussägare, säger Jörgen Sjöstedt, marknadschef Volvo Bussar Norden.

– Vi har ett fantastiskt servicenätverk med ett hundratal serviceställen och satsar nu ytterligare på försäljningsledet.

Volvo har därför rekryterat två nya kundansvariga,  Björn Vintfjärd och Daniel Treptow. Björn Vintfjärd kommer närmast från rollen som inköpschef på IMI CCI i Säffle men har tidigare arbetat som försäljningsingenjör på Volvo Bussar i Säffle. Han kommer att arbeta i Mellansverige inklusive Stockholm.

Daniel Treptow var tidigare lastvagnssäljare på AB Varberg Bil-Depot och kommer att ha södra Sverige som försäljningsområde.

– Båda har lång erfarenhet av krävande kunder inom tunga fordonssektorn och kommer att arbeta tillsammans med Andreas Baljhagen, försäljningschef nord och Jonas Pettersson, försäljningschef syd,  förklarar Jörgen Sjöstedt.

– Tillsammans med Björn Holmqvist på Brandt Lastvagnar och Anders Bäckström och Tony Althén på Wist Last&Buss blir vi ett team som finns nära våra kunder.

Samtidigt upphör nyförsäljningen av bussar genom Lidbil, Rejmes och Vinga Bus.

– Lidbil och Rejmes kommer att fortsätta erbjuda service till våra busskunder, precis som våra övriga Volvoverkstäder runt om i landet gör idag, säger Jörgen Sjöstedt.

– Avsikten med satsningen är förstås att hålla en bättre kontakt med våra kunder. Vi är fullt medvetna om att omsorgen och förståelsen för bussägarens vardag är en viktig del av kundrelationen. Och vi är övertygade om att den här satsningen kommer att göra oss mer konkurrenskraftiga och ge våra kunder en högre servicegrad.

Taggat som: , ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2024 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)