Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Nettbuss storstsar i väst

Nettbuss Travel fördubblar mellan Göteborg och Oslo. Foto: Nettbuss.

Nettbuss Travel fördubblar mellan Göteborg och Oslo. Foto: Nettbuss.

Expressbussföretaget Nettbuss Travel går till offensiven i västra Sverige. Företaget fördubblar sitt utbud av avgångar mellan Göteborg och Oslo och investerar 30 miljoner kronor i sex nya dubbeldäckare för trafiken Oslo – Göteborg – Köpenhamn. Nettbuss Travel förklarar bakgrunden med att man har sett en allt större efterfrågan. I fjol reste närmare 400 000 resenärer med bolagets bussar mellan Göteborg och Oslo.

Förutom fördubblat antal avgångar mellan Göteborg och Oslo införs nya hållplatser på Kastrup, i Köpenhamn, Sarpsborg, Moss, Tanum och Uddevalla.

– Det här är den största satsningen vi gjort hittills i Sverige och eftersom vi ser en ökad efterfråga på resor med hög komfort kommer de nya bussarna att vara Nettbuss Bus4You som är vårt premiumalternativ. De har lyxigare säten, väsentligt mer benutrymme, gratis WiFi och eluttag vid varje plats, säger Robert Nyberg, vd för Nettbuss Travel.

Med en allt hårdare konkurrens när det gäller persontransporter, med nya aktörer på marknaden och prispress, väljer alltså Nettbuss Travel att satsa på ett utökat utbud av premiumresor och ett fortsatt fokus på kundservice.

– Med Nettbuss Bus4You har vi förändrat sättet att resa med buss. Vi har lockat resenärer som normalt sett inte reser med buss, tack vare kombinationen hög komfort till ett lågt pris. Det är helt enkelt lättare att arbeta ombord då man har gott om plats och ett stabilt WiFi till ett mycket lägre pris än vad tåg och flyg kan erbjuda, säger Robert Nyberg.

Share Dela

Taggat som: , , , , , ,

1 kommentar »

  1. Om de skall storsatsa på kundservice bör de helt klart se över sina regler för kompensation. Att erbjuda kunder halva priset som reduktion på kommande biljett är ett hån mot kunden, speciellt när denna reduktion endast är giltig något år efter ”kompensationen”…

    Som resenär är komfort viktigt, men än viktigare är att komma i tid. När resebolaget misslyckas med detta skall full kompensation utbetalas direkt tillsammans med en ursäkt till kunden. Att en resa tar 50% längre tid än utlovat utan att något hänt under resans gång pekar på mycket dålig planering. Att allokera om bussar att köra andra sträckor än planerat utan att informera resenärerna ombord är RIKTIGT illa…

    Kan bara hoppas att Nettbuss och Bus4You lämnar den svenska marknaden då de också visat att de inte lyssnar på kunderna…

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

© 2017 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)