Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Dalatrafik vill stärka sitt varumärke

Dalatrafik satsar på en reklamkampanj för att stärka sitt varumärke. Bild: Dalatrafik.

Dalatrafik satsar på en reklamkampanj för att stärka sitt varumärke. Bild: Dalatrafik.

Dalatrafik satsar på att stärka sitt varumärke. Nu inleder man andra delen av en kampanj med det syftet. Den första delen av kampanjen ”Vi är Dalatrafik” ägde rum under senvåren i år. Syftet var att knyta samman Dalatrafik med våra resenärer.

Dalatrafik valde att lyfta fram verkliga resenärer och förare och anser att greppet var lyckat och fick ett stort genomslag. Nu fortsätter man på den inslagna vägen.

Nu lanserar man del 2 av kampanjen med fem nya filmer som utspelar sig i miljöer som är starkt knutna till Dalatrafik. Skådespelarna är även denna gång verkliga resenärer och förare som spelar sig själva i filmerna.

Filmerna kommer att exponeras i sociala medier, på TV4 samt på SF Bio i Dalarna under veckorna 46 – 49. Kampanjen innehåller också annonser för tryckta samt för sociala medier.

Här är en av de fem nya reklamfilmerna från Dalatrafik:

Share Dela

Taggat som: ,

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

© 2017 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)