Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Länstrafiken Örebro kritiseras av Konsumentverket

Länstrafiken Örebro får kritik av Konsumentverket. Foto: Ulo Maasing.

Länstrafiken Örebro får kritik av Konsumentverket. Foto: Ulo Maasing.

Länstrafiken Örebro kritiseras av Konsumentverket, skriver Nerikes Allehanda (NA). Länstrafiken får kritik för bristande information, vilseledande marknadsföring och oskälig avtalsvillkor enligt Konsumentverkets uppfattning.

Bland det som kritiseras är informationen om resenärernas rättigheter, både i länstrafikens broschyrer, dess hemsida och dess app. Konsumentverket anser också att informationen om tillgängligheten för bland annat funktionsnedsatta när det gäller bussar och hållplatser är bristfällig.

Verket riktar också kritik mot länstrafikens bestämmelser för ersättning vid förseningar där Konsumentverket anser att resenärerna får för lite tid på sig att begära ersättning.

Dessutom, anser Konsumentverket, gör sig Länstrafiken Örebro skyldigt till såväl vilseledande marknadsföring och oskäliga avtalsvillkor.

Senast den 22 november vill verket ha besked från länstrafiken om vad man tänker göra åt de brister som verket anser finns.

Share Dela

Taggat som: ,

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

© 2017 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)