Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Global satsning från Rolfs Flyg & Buss

Under namnet Rolfs Tours inleder Rolfs Flyg&Buss sin globala satsning.

Nordens största gruppresearrangör Rolfs Flyg & Buss gör nu en global satsning. Siktet är inställt på att med de möjligheter digitaliseringen ger, erbjuda paketresor från hela världen till hela världen via en ny, global webbplats. Först ut i satsningen är USA-marknaden som erbjuds ett urval resmål i Asien och Nordafrika. Efterhand ska utbudet utökas.

– Nu tar vi den komplicerade gruppreseprodukten och gör den digital och effektiv så att vi kan hålla mycket konkurrenskraftiga priser och erbjuda resor med skandinavisk kvalitet för hela världen till hela världen till mycket konkurrenskraftiga priser, säger Emanuel Karlsson, vd för Rolfs Flyg & Buss.

Emanuel Karlsson, vd för Rolfs Flyg & Buss. Foto: Rolfs Flyg & Buss.

I ett första skede har företaget valt att etablera sig i USA där man just nu genomför en stor digital marknadsföringsinsats och på den nya webbplatsen marknadsför ett urval av företagets mest populära resor. Men ambitionerna är större än så. Planen är att vara global och finnas över stora delar av världen, uppger reseföretaget.

Rolfs Flyg & Buss bedömer att man runt om i världen har 4 – 5 reseföretag som konkurrenter.

– Vi har byggt alla våra system själva från grunden och är extremt effektiva. Enda anledningen till att vi klarar våra idag 140 000 resenärer med en relativt liten organisation är att datorerna sköter det mesta. Jag ser oss lika mycket som ett techbolag som ett reseföretag, säger Emanuel Karlsson.

Bland de resor som företaget nu marknadsför på sin nya webbplats finns Marocko, Indien och Kairo med Nilkryssning.

Taggat som: , ,

Categorised in: Nyheter, Turism

1 kommentar »

  1. …”erbjuda resor med skandinavisk kvalitet”… påstår han. Verkligheten är en annan: pressar man priserna som Rolfs gör, så blir kvaliteten lidande. Har faktiskt svårt att tro att dessa ”ullareds”-resor kommer att bli en framgång bland amerikanarna.
    Sen glömmer Emmanuel Karlsson att nämna att det framför allt är det faktum att de underbetalda reseledarna beläggs med mer och mer obetalt extra arbete, som gör dem ”extremt effektiva”.
    Som reseledare ser ser jag inte Rolfs buss som ett tech-bolag, jag ser det mer som en slavdrivare.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2025 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)