Flygbussarna satsar nu på en bred annons- och affischkampanj med utpräglad retrokaraktär. I en serie illustrationer av illustratören Ingela P Arrhenius vill Flygbussarna uppmärksamma sina resemål, det vill säga de åtta flygplatser som Flygbussarna kör till. Annonseringen är inspirerad av klassiska reseannonser från tider då också själva resandet i sig var en upplevelse.
Illustrationerna kommer att synas på skyltar i Stockholms tunnelbana, på spårvagnarna i Göteborg samt i printannonser och banners. Den som besöker Flygbussarna på TUR-mässan i Göteborg 21-24 mars kan även få vykort att skicka till vänner och bekanta.
– Vi vill berätta om våra destinationer runt om i Sverige och hur billigt man kan resa dit. Förhoppningarna är att vi ska väcka reslusten till liv och förmedla att resan faktiskt börjar med oss och inte enbart från flygplatserna.
– Det vill vi göra på ett sätt som vi hoppas tilltalar vår målgrupp. Jag tror att många gillar det lekfulla och positiva uttryck som som vi känner igen från 50- och 60-talens reseaffischer och det är dem vi har inspirerats av, säger Eva Tiséus marknadschef på Flygbussarna.
Lämna ett svar