
Strömma Turism & Sjöfart blir partner till den globala sightseeingjätten Gray Line. Foto: Ulo Maasing.
Strömma Turism & Sjöfart, där bland andra Interbus och Ekmanbuss ingår, har blivit skandinavisk partner för världens största sightseeingföretag, Gray Line. Det innebär att Strömmas sightseeingturer och upplevelser i Sverige, Danmark, Norge och Finland kommer att bli bokningsbara via Gray Line världen över.
Genom medlemskapet i Gray Line kopplas Strömmas utbud ihop med hela världens OTAs, dvs Online Travel Agencies. Gray Lines logotype ”the blue diamond” kommer snart pryda Strömmas båtar och bussar samtidigt som de egna varumärkena behålls.
Gray Line är ett globalt nätverk som startades för 104 år sedan och erbjuder idag cirka 3500 upplevelser som sightseeingturer, transfer, attraktioner och dagsutflykter på över 700 platser runt om i världen, men har än så länge inte haft en samarbetspartner i de nordiska länderna.
Strömma är genom medlemskapet i Gray Line först med webbokning av rundturer och aktiviteter i Norden för hela världen utan att det behöver finnas någon mänsklig administrativ hantering, vilket är en förutsättning för låga kostnader. Detta har besöksnäringen eftersökt i snart 30 år och nu är det verklighet, säger Jan Larsén, VD för Strömma Turism & Sjöfart.
Strömma har utvecklat egna webbdistributionskanaler och en stor del av försäljningen av upplevelser har redan flyttats till webben. Med Gray Line når man nu en ännu större målgrupp.
Lämna ett svar