Aldrig förr har Veolia Transports resenärer varit så nöjda som under våren. I alla fall sedan mätningarna började 2009. Det visar företagets stora kundundersökning från i våras. Kundnöjdheten ligger nu på rekordhöga 89 procent, meddelar Veolia Transport.
Tre områden utmärkte sig särskilt i undersökningen när det gäller en positiv ökning jämfört med tidigare undersökningar: Serviceinriktad personal, personal som är bra på att svara på frågor och att det upplevdes som lätt att få information.
89 % svarade att de var nöjda med linjen de färdades på i sin helhet, en ökning med två procent jämfört med föregående år. Jämfört med 2009 då den första mätningen genomfördes är ökningen på samma fråga 9 %.
– Vi är väldigt glada över att så tydligt se att vi hela tiden blir bättre och bättre på att leva upp till resenärernas krav. Det visar att våra utbildningar i kundbemötande det senaste åren och det utökade samarbetet med huvudmännen har gett resultat, säger, Marianne Lindberg, kvalitets- och miljöchef på Veolia Transport.
Analyser av undersökningen har utförts av CMA Research.
Datainsamlingen genomfördes 28 mars – 13 april 2014 av Veolia Transports medarbetare. Totalt har 9769 enkäter samlats in. 36 depåer och linjer deltog i undersökningen.
Nöjd-kund-undersökningar genomförs av Veolia två gånger om året. Nästa undersökning kommer att genomföras i höst.
Lämna ett svar