
Richard Yang, vd på teknologiföretaget AOTO tillsammans med Malin Andersson, Asset Director på JCDecaux. Foto: JCDecaux.
Reklamföretaget JCDecaux investerar 72 miljoner kronor i ny skärmteknik för kollektivtrafiken i Storstockholm. Företaget skrev i augusti Nordens största reklamkontrakt i ett avtal med SL. De nya digitala skärmarna ska installeras på bussväderskydd i hela Stockholms län samt på fjorton tunnelbanestationer.
46 miljoner kronor investeras i nya digitala vitriner med en skärmstorlek på 86 tum från det finska företaget Symbicon. Dessa skärmar kommer att installeras i hundratals bussväderskydd. 26 miljoner investeras i 19 kvadratmeter storaLED-skärmar från teknologiföretaget AOTO.
– Vi har valt teknologi som levererar enastående bildkvalitet, är energieffektiv och byggd för att hålla i krävande offentliga miljöer, säger Malin Andersson, Asset Director på JCDecaux.
– Vi har ställt mycket hårda krav på våra leverantörer. Våra nya skärmar är flimmerfria, brandklassade enligt EN-13501 och IP65-klassade för att tåla väder, vind och damm. Dessutom är de EMC-klass B-certifierade, vilket garanterar att de inte stör annan känslig utrustning i kollektivtrafiken. En avgörande funktion är möjligheten att koppla på VMA (Viktigt Meddelande till Allmänheten), vilket gör skärmarna till en viktig del av samhällets krisberedskap.
Lämna ett svar