Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Tallink uppgraderar fartygsflottan

Silja Serenade ska tillsammans med Silja Symphony gå igenom en omfattande förnyelse. Foto: Tallink Silja.

Silja Serenade ska tillsammans med Silja Symphony gå igenom en omfattande förnyelse. Foto: Tallink Silja.

Rederiet Tallink Silja kommer att bygga om sina båda Helsingforsfartyg Silja Serenade och Silja Symphony för 20 miljoner euro, ca 180 miljoner kronor. Ombyggnaden kommer att gälla shoppingytor, restauranger, relaxavdelningen och vissa hyttkategorier. Först ut blir Silja Serenade som byggs om under januari och februari.

Shoppingytan ombord kommer att växa med mer än 50 %, med bland annat en helt ny, rymlig och modern Taxfree Superstore på däck 6.

Även övriga butiker ombord kommer att förnyas och moderniseras. Nya butikskoncept kommer att introduceras för elektronikprodukter, smycken, väskor och klockor där även lyxigare varumärken ska få en framträdande roll.

Nuvarande Buffet Serenade kommer att förvandlas till en betydligt ljusare och rymligare restaurang och byta namn till Grande Buffet där gästerna även ges möjlighet att handla sina favoritprodukter vid entrén.

Den nuvarande à la carterestaurangen Bistro Maxime kommer att ersättas av en ny italiensk restaurang, Tavolata Ristorante Italiano. Menyn kommer att innehålla ett brett utbud italienska delikatesser som man även kan köpa med hem från Tavolatas egen delikatesshop Salumeria.

Commodorehytterna och Commodore Loungen ingår också i uppgraderingsplanen. Textilier, mattor och delar av inredningen kommer att bytas ut. Färgskalan och materialen kommer att gå under temat ”Skärgården och Havet” och “Strand och Harmoni”.

Bastu- och poolavdelningen Sunflower Oasis kommer att genomgå en totalrenovering. Avdelningen kommer bli betydligt modernare och ljusare. På utedäck, alldeles intill poolavdelningen, kommer dessutom en ny utomhusbar att byggas.

Taggat som: , , , ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2024 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)