Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Nöjd kund-garanti från Swebus

Nöjd kund-garanti ska hjälpa Swebus till förbättringar. Foto: Ulo Maasing.

Nöjd kund-garanti ska hjälpa Swebus till förbättringar. Foto: Ulo Maasing.

Expressbussföretaget Swebus lanserar nu en nöjd kund-garanti. Syftet är att resenärerna ska höra av sig om en resa med företaget inte har varit till resenärens belåtenhet. Tanken är att företaget genom kundsynpunkterna ska kunna förbättra sin produkt. Nöjd kundgarantin innebär att företaget lovar sina resenärer att komma fram i tid och få en bekväm resa med ett bra bemötande till marknadens lägsta pris.

– Det som började som ett internt förbättringsprojekt har resulterat i denna lansering av en nöjd kund-garanti, som uppmuntrar resenärerna att berätta för oss vad vi gjort fel, säger Christel Grip, presschef på Swebus.

– Vi har listat prioriterade områden för hur nöjda vår kunder är och faktum är att vi själva tycker att vi är ganska bra på alla dessa saker. Kruxet är att det inte är vi som kan avgöra hur bra vi är, utan det kan bara resenärerna. Nu inväntar vi deras bedömningar.

Swebus lovar resenärerna att de:

Kommer fram i tid. Swebus har hög punktlighet och inga inställda turer de senaste 10 åren. Skulle bussen vara mer än 15 minuter sen får resenärerna ersättning enligt nöjd kund-garantin.

Reser till marknadens lägsta pris. Skulle resenärerna hitta en motsvarande resa till ett lägre pris hos ett annat expressbussföretag, så gäller Swebus prisgaranti.

Får en bekväm resa. Bussen ska köras mjukt och säkert. Ombord på bussarna finns gratis wifi och el. Resenärerna ska sitta bekvämt i en ren och fräsch buss.

Får ett bra bemötande. Alla Swebusmedarbetare ska ge resenärerna ett bra bemötande.

Senast 14 dagar efter genomförd resa måste kunden återkoppla till Swebus. Ersättningen på 50 kronor för att man har hört av sig betalas ut som pengar på ett tillgodokonto som kan användas vid nästa resa med Swebus.

Taggat som: , ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2024 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)