
FlixBus ökar tillgängligheten genom att sälja biljetter via Pressbyrån och 7-eleven. Köp tuggummi och biljett till Berlin samtidigt…
Expressbussjätten FlixBus ökar nu antalet säljställen för biljetter i Sverige med närmare 400. Det sker genom ett nytt samarbete med Pressbyrån och 7-Eleven via Reitan Convenience Sweden som är franchisegivare när det gäller de båda butiks- och kioskkedjorna.
– Den här kraftiga ökningen av försäljningsställen gör det ännu enklare för våra kunder att planera sin resa och köpa biljetter. Pressbyrån och 7-Eleven är utspridda över landet och ofta placerade nära våra hållplatser. Dessutom kommer vi nu kunna erbjuda biljettförsäljning på många orter som tidigare saknat FlixBusåterförsäljare, säger Jelena Jovanovic, presschef för FlixBus Sverige.
Genom det nya samarbetet med Reitan Convenience Sweden AB, kan kunderna köpa bussbiljetter i samtliga butiker och få dem utskrivna direkt i handen. Efter köpet kommer passagerarna att ha valet att som alternativ aktivera sin biljett via FlixBus´ app och resa papperslöst om de så önskar.
– Tillgänglighet är en viktig del av vår försäljningsstrategi, det ska vara enkelt att boka sin resa, säger Jelena Jovanovic. Idag säljs majoriteten av våra biljetter via vår webbsida och app, men nu kompletterar vi med nästan 400 centralt placerade ombud med generösa öppettider. Vi ska helt enkelt finnas där våra kunder finns och erbjuda smidig bokning för alla resenärsgrupper, även dem som är mindre digitalvana.
FlixBus är Europas största nätverk av inom expressbussar och har idag 2 000 destinationer. Reitan Convenience Sweden AB är sedan 2004 franchisegivare inom koncepten Pressbyrån och 7-Eleven och har idag verksamhet genom cirka 400 butiker.
Lämna ett svar