Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Taylor Swift ett lyft för kollektivtrafiken

SL:s egen karta för alla Swifties.

Världsstjärnan Taylor Swifts tre konserter i Stockholm i helgen blev ett lyft för kollektivtrafiken. SL:s försäljning av korta periodbiljetter och enkelbiljetter nådde de högsta nivåerna hittills i år.

Försäljningen av korta periodbiljetter – det vill säga periodbiljetter som gäller 24 timmar, 72 timmar och 7 dagar – mer än fördubblades under konserthelgen jämfört med tidigare helger i år. Bara på fredagen såldes 11 900 korta periodbiljetter. Det kan jämföras med att det sålts 3 600 korta periodbiljetter en genomsnittlig fredag tidigare i år.

Det såldes ungefär 387 000 enkelbiljetter fredagen den 17 maj. Det är bara lönehelgen i april som ligger på ungefär samma nivå när det gäller sålda enkelbiljetter.

– Det är en tydlig Taylor Swift-effekt som vi ser. Vi är glada att så många åkte kollektivt under sitt Stockholmsbesök och kan dessutom konstatera att trafiken flöt på bra i samband med konserterna, säger Suss Forssman Thullberg, avdelningschef för Kommunikation och försäljning på S

Taggat som: ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2025 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)