Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Mer turism för Tysk-Svenska Handelskammaren

När Tyska Turistbyrån i Stockholm avvecklas tar dess chef sedan mer än 25 år, Iris Müller, steget över till Tysk-Svenska Handelskammaren. Foto: Birgit Walsh/Tysk-Svenska Handelskammaren.

I och med att Tyska Turistbyrån stänger sin verksamhet i Sverige utökar den Tysk-Svenska Handelskammaren i Stockholm sitt tjänsteutbud inom destinations-marknadsföring för tyska och svenska aktörer i turismsektorn. Handelskammarens arbete med destinations-marknadsföring kommer att ledas av en person som är mycket välkänd bland svenska bussresearrangörer – Iris Müller. Hon har i mer än 25 år ansvarat för Tyska Turistbyråns verksamhet i Sverige.

Tyska Turistbyrån är en del av Deutsche Zentrale für Tourismus, DZT. Men nu upphör verksamheten i Sverige på grund av budgetnedskärningar från den tyska regeringen.

Istället kommer Tysk-Svenska Handelskammaren att erbjuda en rad marknadsföringstjänster, både till offentliga turistorganisationer och privata företag inom hotell- och upplevelsenäringen. I marknadsföringsaktiviteterna för destinationer ingår ofta att bygga relationer med researrangörer, press och influencers, organisera studieresor samt planera och genomföra evenemang riktade till dessa målgrupper.

Projektledare för destinationsmarknadsföring på Tysk-Svenska Handelskammaren blir Iris Müller, välkänd profil i svensk resebransch, inte minst bland bussresearrangörer. Hon har i över 25 år ansvarat för Tyska Turistbyråns verksamhet i Sverige.

– På det sättet förser vi marknaden med erfaren expertis inom destinationsmarknadsföring. Samtidigt får handelskammaren tillgång till ett brett nätverk av aktörer inom turism, en sektor som står för cirka 10 procent av tjänstehandeln mellan Tyskland och Sverige, säger Ralph-Georg Tischer, vd för Tysk-Svenska Handelskammaren.

Taggat som: , , ,

Categorised in: Nyheter, Turism

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2025 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)