De bussförare som kör åt Blekingetrafiken får ett bra betyg från resenärerna. Det visar en ombordundersökning under mars som Blekingetrafiken har låtit göra. Särskilt högt betyg får bussförarna för sitt goda bemötande och för en hög trafiksäkerhet.
För att få veta hur kunderna upplever kvalitén och servicen i den linjelagda busstrafiken genomför Blekingetrafiken årliga ombordundersökningar. Precis som föregående år visar resultat på nöjda kunder, både sett till information, fordonets skick samt förarnas bemötande.
– Resultatet bekräftar det vi sett i tidigare undersökningar. Våra kunder tycker att våra förare är trevliga, och det upplevs som tryggt att resa med oss, säger Anna Claesson, trafik- och marknadschef på Blekingetrafiken.
Kunderna upplever vidare att förarna kör trafiksäkert, att fordonen är välskötta och att den utvändiga skyltningen med linjenummer är bra. Två områden som över tid fått sämre betyg av kunderna är information vid försening, samt upplevd punktlighet. Även här är trenden positiv och båda områdena visar upp tydliga förbättringar jämfört med föregående år.
– Vår personal är vår viktigaste resurs och jag vill ge en stor eloge till dem för deras insatser och vilja att förbättra vilket borgar för en bra och trevlig service, god säkerhet och välskötta bussar, säger Mats Knutsson, Trafikchef på Bergkvarabuss.
Lämna ett svar