Expressbussföretaget Swebus julkampanj “Swebus tågväxel” har belönats med ett silver och tre brons i den internationella reklamtävlingen Cannes Lions, även kallad reklam-VM. Det är andra året i rad som en Swebuskampanj får pris i Cannes.
Kampanjen Swebus Tågväxel har belönats med ett silver i kategorin Media, två brons i kategorierna Promo & Activation respektive Direct och brons i kategorin Cyber.
– Återigen får vi pris för en kampanj som med humor kommunicerar kring Swebus höga punktlighet, säger Christel Grip, kommunikationsansvarig på Swebus. Mottagandet blev väldigt positivt hos resenärerna, och nu är vi ännu gladare med alla fina lejon vi fått i Cannes.
Genom Swebus tågväxel kunde resenärerna inför julen växla in försenade tågminuter till rabatter på expressbussresor med Swebus. Varje minuts tågförsening gav 1 procent rabatt. Var tåget inställt, så får man en helt gratis bussresa.
Totalt deltog 11 000 tävlingsbidrag från 90 länder i Cannes Lions.
Lämna ett svar