Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Mer socialt inom Keolis

En av Keolis bussar i Göteborg. Företaget satsar nu på ett socialt intranät för sina medarbetare. Foto: Ulo Maasing.

En av Keolis bussar i Göteborg. Företaget satsar nu på ett socialt intranät för sina medarbetare. Foto: Ulo Maasing.

Kollektivtrafikföretaget Keolis Sverige satsar på att skapa ett socialt intranät där företagets 6500 anställda i olika delar av landet ska ha tillgång till en rad funktioner. Syftet med nätet är, uppger företaget, att medarbetarna ska ges en möjlighet att aktivt påverka sin arbetsplats, ena geografiskt spridda trafikområden samt öka kunskapsdelningen i en verksamhet som är igång dygnet runt.

– Vi bedriver kollektivtrafik som dagligen berör hundratusentals resenärer och vi måste anpassa vår interna dialog för att möta både medarbetarnas och omvärldens krav, säger Pia Kjellerup Borg, kommunikationsstrateg och projektledare på Keolis.

– Majoriteten av våra medarbetare är bussförare som arbetar olika tider vilket kräver ökad tillgänglighet av självservicefunktioner och mobil åtkomst. Genom flera sociala funktioner vill vi bättre tillvarata medarbetarnas kunskap, erfarenheter samt öka kunskapsdelningen inom företaget.

Intranätet innehåller förutom de sedvanliga delarna, utökade självservicefunktioner, bloggar, möjlighet för alla medarbetare att skapa egna nätverk, kommentars- och ”gillafunktioner”.

Taggat som:

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2024 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)