Västtrafik, som har huvudansvaret för kollektivtrafiken i Västra Götaland, får höga betyg av kunderna i de ombordmätningar som genomfördes under årets andra kvartal. 94 procent av de tillfrågade uppger att de är nöjda eller mycket nöjda med sin senaste resa.
Varje år genomförs cirka 30 000 intervjuer på Västtrafiks bussar, tåg och spårvagnar.
Under det andra kvartalet 2014 uppger 94 procent av de tillfrågade att de är nöjda eller mycket nöjda med sin senaste resa, vilket ligger i nivå med resultatet för första kvartalet. 70 procent uppger att de är nöjda eller mycket nöjda med Västtrafik.
En stor förändring har skett gällande kundernas syn på Västtrafiks störningsinformation. Vid den första mätningen i början av 2013 var 43 procent av kunderna nöjda med informationen på hållplatserna vid exempelvis förseningar eller inställda turer. I den senaste mätningen är 67 procent nöjda (33 procent ger betyget 1-3 på en femgradig skala).
Lämna ett svar