Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Tyskinfluerad ansiktslyftning hos Arriva

arrivaloggaPersontrafikjätten Arriva, som ägs av de tyska statsbanorna Deutsche Bahn, blir mer tyskt i utseendet. Det sker genom att man introducerar en ny version av företagets logotyp. I den nya logotypen kompletteras Arrivahjulet med undertexten ”a DB company”.

Med detta vill Arriva markera att man är en del av Deutsche Bahn-gruppen.

Introduktionen av den nya logotypen sker i ett första skede på Arrivas hemsidor, intranät och skärmar. Successivt kommer även exempelvis skyltmaterial och visitkort att ersättas med den nya profilen.

Taggat som: ,

1 kommentar »

  1. Ser även att Svenska Arriva har fått Schenker International AB som ägare. Lite skatteplanering där.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2025 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)