Samtidigt som TUR-mässan i Göteborg görs om radikalt och slopar torsdagen som fackdag har TUR bestämt sig för att starta en konsumentmässa i Stockholm. Premiär blir det den 26 – 27 september 2015 och platsen är Stockholm Waterfront Congress Centre, intill Stockholms Central.
– Privatresandet ökar från år till år och nu vill vi erbjuda stockholmarna en riktigt bra resemässa, säger Farhad Kakavand, affärsansvarig för TUR.
– Vad vi gör i Stockholm är en renodlad konsumentmässa i mindre format. Lokalerna begränsar oss till 50-60 utställare, förklarar Farhad.
På utställarsidan räknar han med en blandning av länder, svenska destinationer, resebyråer, transportörer, hotell och aktivitetsarrangörer.
För utställarna görs ett enkelt koncept med färdiga montrar till förmånligt pris.
– Vi vet att intresset är stort. Förhoppningen är att många branschaktörer vill medverka. Vi ser det här som ett beta-test. Faller det väl ut, räknar vi med en årligen återkommande konsumentmässa i Stockholm, säger Farhad Kakavand.
Lämna ett svar