Taxi Kurir i Stockholm AB tar från i sommar över uppdraget att sköta beställningarna för Skånetrafikens serviceresor, dvs färdtjänst, sjukresor, anropsstyrd linjetrafik och närtrafik. Tjänsten är upphandlad i två lika stora uppdrag, båda med dygnetruntdrift, men med skillnaden att det i det första uppdraget även ingår beställningar via e-post och fax.
Taxi Kurir i Stockholm AB har tilldelats båda uppdragen.I samband med att nya avtalen träder i kraft upphör Samres avtal med Skånetrafiken.
Båda avtalen gäller under två år med en möjlig förlängning på högst ett år.
Beställningsmottagningen kommer i första hand att drivas från Lund, med stöd från verksamhet i Stockholm och i tredje hand går samtalen till Taxi Kurirs verksamhet i Lettland.
Taxi Kurir i Stockholm AB har redan idag en hög volym av samtal i sin verksamhet, cirka 3,5 miljoner samtal/år, och därför god kapacitet i form av bemanning att ta sig an Skånetrafikens uppdrag som omfattar cirka 850 000 samtal/år.
Övriga anbudsgivare som konkurrerat om uppdraget har varit Transcall AB, Releasy Customer Management AB, Online Fulfillment Sverige AB, Samreis Eesti AS, Taxi Kurir i Malmö AB samt Samres AB. Taxi Kurir i Stockholm ABvann med att ha det mest fördelaktiga anbud utifrån pris och kvalitet (30 %), där kvaliteten har utvärderats utifrån uppstartsplan 15 %, kvalitetsplan 10 % och erfarenhet 5 %.
Lämna ett svar