
Området runt Vasamuseet i Stockholm förvandlas till resmässa i maj nästa år. Foto: Wikimedia Commons/Gabbe.
Samtidigt som Stockholm översvämmas av Melodifestivalbesökare storsatsar Stockholm Travel Show med en resmässa invid Vasamuseet på Djurgården i Stockholm. Mässan, som är helt inriktad på konsumenter, har de senaste åren arrangerats i Gallerian respektive på Stockholms Central. Men i maj nästa år har man ambitionen att nå mångfalt fler utställare och besökare med ett helt nytt mässkoncept.
Den 13 – 15 maj 2016 arrangeras mässan för första gången på Kungliga Djurgården invid Vasamuseet. Stockholm Travel Show Djurgården pågår tre hela konsumentdagar med ett brett sommarfokus på resor och livsstil. Målsättningen är ett hundratal utställare och tiotusentals besökare.
Mässan är ett samarbete med Djurgårdsförvaltningen, det vill säga Kungliga Djurgårdens Förvaltning.
Mässan får extra draghjälp av att Eurovision Song Contest, Melodifestivalen, avgörs i Stockholm samtidigt. Festivalens final äger rum lördag den 14 maj. Det lär dra tiotusentals besökare till huvudstaden.
– Vi har avsevärt sänkt priset för utställarna och har stora ytor till vårt förfogande i Stockholms turistiska hjärta. Vi kan miljön väl och vet att den fungerar och bjuder in till nya allianser och samarbeten, säger Martin Ahlberg på FIN-S Marknad och Kommunikation som producerar mässan.
– Miljön runt Vasamuseet ger en flexibilitet och frihet som kommer att utnyttjas för att göra Stockholm Travel Show till en folkfest med bland annat foodtrucks, upplevelser och utställare utöver det vanliga.
Stockholm Travel Shows fackmässor flyttar även de nästa år. Mässan går vidare med Stockholm Travel Show Casino Edition på Casino Cosmopol i centrala Stockholm både vår och höst.
Mässagar är den 11 februari och 15 september 2016 och B2B-konceptet förnyas och prissänks. Det blir en generös frukost/brunch kl. 08.00 – 12.00 då över 500 gäster träffar ett hundratal utställare under fria former.
Gäster är konferensköpare, travel managers, resesäljare, producenter och beslutfattare i näringslivet och i resebranschen i stort.
Press och bloggare kommer också att bjudas in.
– De förändringar som skett i resebranschen under det senaste året visar ett tydligt behov av fräscha koncept för konsumentmöten och affärer. Vi vill fylla denna lucka med våra generösa, roliga och försäljningsinriktade tillställningar – tillägger Martin Ahlberg.
Lämna ett svar