
Nyförälskade tomtar på tropisk semester är en av affischerna i Flygbussarnas annorlunda julkampanj. Bild: Flygbussarna.
Från nykära tomtar i tropikerna till selfie-stunder i Malmö och yogaövningar i Himalaya. Flygbussarna satsar inför julen på en marknadsföringskampanj som är annorlunda det mesta vi hittills sett i svensk bussbransch. Gamla normer för hur julen firas bryts i kampanjen.
Med Jenny Nyströminspirerade motiv vill Flygbussarna bjuda på känsla och stämning oavsett var och hur du firar jul – även om julfirandet inte är som det ofta skildras.
– Med familjen, på egen hand, hemma eller långt bort – sätten vi väljer att fira jul på är olika. Trots det tenderar julen ofta att framställas på ett ensidigt sätt. Det vill vi ändra på med årets kampanj, äger Cecilia Björkman, marknadschef på Flygbussarna.
Motiven i kampanjen, som alltså sträcker sig från nykära tomtar i tropikerna till selfie-stunder i Malmö och yogaövningar i Himalaya vill företaget visa på en bredd, såväl geografiskt som normativt.
– Vår ambition har varit att lyfta fram kontrasterna till en intressant och inspirerande helhet. Det här är klassiska julmotiv med en modern twist, säger Isaac Bonnier, Art Director på Acne Advertising som ligger bakom kampanjen.
Lämna ett svar