Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Länstrafiken i Örebro skapar kundforum på nätet

Länstrafiken i Örebro satsar på kundforum. Foto: Alexander von Sydow.

Länstrafiken i Örebro satsar på kundforum. Foto: Alexander von Sydow.

Länstrafiken i Örebro har hittat nya användningsområden för internet. Från och med måndagen kan länstrafikens resenärer få svar på sina frågor direkt i ett kundforum på Länstrafikens webbplats. Syftet är att förenkla resandet och utöka kundservicen för resenärer.

– Vårt mål är att förenkla resandet med kollektivtrafiken och ett onlinebaserat kundforum bidrar till det. Många resenärer vill gärna skriva sina frågor till oss istället för att ringa, säger Thony Lundberg, Trafik- och marknadschef på Länstrafiken Örebro.

Tanken med kundforumet är att resenärer ska kunna se vad andra ställt för frågor och på så vis hitta sitt svar. Det går också att skriva egna frågor direkt i forumet.

Kundforumet har tidigare funnits i mindre skala på en kampanjsajt för Örebro Stadsbuss och öppnas nu upp för resenärer i hela länet i och med att det flyttas över till Länstrafikens webbplats www.lanstrafiken.se. Det blir nu möjligt att få svar på frågor kring kollektivtrafiken i hela länet.

– Genom att följa upp det som skrivs i kundforumet kan vi lyfta viktiga frågor och ta tillvara på resenärernas förslag. Det resenärer skriver i kundforumet kan vi också använda för att tydliggöra information i andra kanaler, säger Thony Lundberg.

Taggat som:

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2025 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)