
De sköter Sveriges bästa kundcenter i kollektivtrafiken: Hanna Forsgren, Sandra Höglander, Jessica Winsa och Elin Valfridsson på Länstrafiken i Västerbotten.
Länstrafiken i Västerbotten har utsetts till att ha Sveriges bästa kundcenter. På torsdagen avgjordes tävlingen om bästa kundcenter i kollektivtrafiken – och priset gick till Umeå och Västerbotten. I samtliga kategorier tog Länstrafikens Reseinfokontor på Vasaplan i Umeå hem vinsten.
Tävlingen bygger på mätningar av kundens upplevelse av respektive deltagande kundcenter. 100 respondenter på respektive kundcenter har intervjuats under perioden 26 september till den 13 oktober.
Tävlingen är indelad i flera kategorier: bästa tillgänglighet, snabbast service, bästa värdskap, bästa kompetens och bästa fysiska miljö. Länstrafiken Västerbottens Kundcenter vann alla kategorier. Prisutdelning och erfarenhetsdag genomfördes på Hotel Drott i Karlstad på torsdagen.
Det är första året som tävlingen genomförs. Andra deltagare var Länstrafiken Kronoberg, Länstrafiken Region Örebro Län och Värmlandstrafik AB.
Juryn har bestått av Margareta Friman, professor i psykologi vid Karlstads universitet och föreståndare för SAMOT och Charlotte Wäreborn Schultz, tidigare vd för Svensk Kollektivtrafik och vice ordförande i Trafikverkets styrelse. Undersökningsföretaget Attityd i Karlstad AB är arrangör av tävlingen.
Lämna ett svar