Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Arriva sponsrar Paristramp

Arriva sponsrar Team Rynkebys Paristramp till förmån för Barncancerfonden.

Arriva sponsrar Team Rynkebys Paristramp till förmån för Barncancerfonden.

Buss- och tågoperatören Arriva stöttar Barncancerfonden via verksamheten i Team Rynkeby. Arriva ska som guldsponsor sponsra tre av Team Rynkebys cykellag som i augusti kommer att cykla från Sverige till Paris. Stödet går till lagen i Täby, Helsingborg och Malmö.

Team Rynkebys cykeltur till Paris handlar om att samla in pengar till barn med cancer och deras familjer.

Pengarna samlas bland annat in genom sponsringsbidrag från välvilliga sponsorer.

2016 hade Team Rynkeby inte mindre än 5 500 sponsorer, som bidrog med pengar eller andra resurser till projektet. Det innebar att Team Rynkeby kunde skänka mer än 84,1 miljoner SEK till kampen mot barncancer i Sverige, Danmark, Finland, Norge och Färöarna.

Team Rynkeby är en frivillig verksamhet och det innebär att en stor del av förnödenheterna som behövs under turen förmedlas av sponsorer. Bland annat bilar, bränsle, mat och dryck. Dessutom betalar deltagarna själva sina egna utgifter.

Team Rynkebys huvudsponsor Rynkeby Foods A/S står för alla centrala projektkostnader, vilket innebär att 100 procent av de insamlade medlen går vidare till barncancerorganisationerna som projektet samarbetar med i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Färöarna och Island. Donationerna till de svenska lagen går oavkortat vidare till Barncancerfonden.

– Team Rynkeby har enligt oss hittat ett beundransvärt sätt att samla in pengar till ett vällovligt syfte, säger Christer Ekelund, kommunikationschef på Arriva.

– Vi har i år ett antal anställda som kommer att delta i förberedelserna inför samt under själva cykelresan till Paris. Dessa kommer vi förstås särskilt uppmärksamma längre fram.

Taggat som: , , ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2024 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)