Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

MAN-utmärkelse till Neoplan Väst

Neoplan Väst har utswtts till MAN Service Partner of the Year. På onsdagen överlämnades utmärkelsen. Från vänster: Christer Pettersson, servicemarknadschef; Rolf Andersson, operativ chef; Refik Ibrahimovic, verkstadschef och Lars Hedlund, regionansvarig Servicemarknad.

Neoplan Väst har utswtts till MAN Service Partner of the Year. På onsdagen överlämnades utmärkelsen. Från vänster: Christer Pettersson, servicemarknadschef; Rolf Andersson, operativ chef; Refik Ibrahimovic, verkstadschef och Lars Hedlund, regionansvarig Servicemarknad.

Neoplan Väst AB i Göteborg har utsetts till MAN Service Partner of the Year 2016. Neoplan Väst är en fullserviceverkstad för MAN lastbilar och bussar och Neoplan bussar.

Varje år sätter MAN Truck & Bus Sverige tillsammans med sina servicepartners upp ett antal mål för verksamheten, det rör sig bland annat om reservdelsförsäljning, kompetensutveckling av personalen, kundnöjdhet med mera.

När 2016 var slut så kunde Neoplan Väst AB, Göteborg redovisa ett resultat där man hade uppnått samtliga mål och dessutom kunde man visa upp den absolut bästa utvecklingen av verksamheten 2016 jämfört med 2015.

Med anledning av detta utsågs Neoplan Väst AB, Göteborg till MAN Service Partner of the Year 2016. Utmärkelsen uppmärksammades på onsdagen då Christer Pettersson, Servicemarknadschef och Lars Hedlund, Regionansvarig Servicemarknad vid MAN Truck & Bus Sverige överlämnade priset till Rolf Andersson, Operativ Chef och Refik Ibrahimovic, Verkstadschef vid Neoplan Väst AB, Göteborg.

Bland det som fällde avgörandet var att samtliga medarbetare utbildas kontinuerligt på den senaste tekniken. För att ytterligare effektivisera verksamheten har Neoplan Väst AB, Göteborg genomlyst hela verksamheten och nu implementerat MAN Service Core Process med ett uttalat fokus på kunden och kundnöjdhet. En kontinuerlig uppföljning av kundernas upplevelser sker med hjälp av kundnöjdhetsverktyget MAN CustomerFirst där ett antal kunder intervjuas varje månad av ett externt undersökningsföretag.

Taggat som: , ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2025 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)