Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Nytt ansikte för Arriva

Arrivas nya logotyp utan text.

Arrivas nya logotyp utan text.

Den internationella persontransportjätten Arriva byter utseende. Efter 20 år med sin nuvarande logotyp kommer Arriva, enligt vad bussmagasinet erfar, att steg för steg lansera en ny logotyp och en ny exteriör på bussarna

Den 20 februari varumärkesskyddade Arriva i Storbritannien, Arriva UK PLC, några nya logotyper.

Troligen kommer de nya logotyperna att visas upp i samband med att Arriva inom en relativt nära framtid presenterar sitt nya designprogram.

I Sverige lär det nya designprogrammet knappast märkas särskilt mycket utöver den nya logotypen, eftersom Arriva här kör upphandlad trafik och bussarna följer respektive kollektivtrafikmyndighets/länstrafikbolags designprogram. Där Arriva har sin egen design på fordonen väntas lite starkare färger än idag.

De första fordonen med den nya färgsättningen väntas rulla ut inom kort, medan den nya logotypen förväntas introduceras nästa år.

Arrivas nya logotyp med t3ext.

Arrivas nya logotyp med text.

Förutom spårtrafik har Arriva 19 500 bussar i trafik i fjorton länder. I Sverige kör företaget för närvarande busstrafik åt SL, Storstockholms Lokaltrafik, samt Hallandstrafiken.

Sedan 2010 ägs Arriva av Deutsche Bahn.

Share Dela

Taggat som: ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2019 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)