Västtrafik erbjuder nu sina resenärer att få förseningsersättning direkt i appen Västtrafik To Go. Ersättningen kan sedan användas till kommande biljettköp i appen genom att utbetalningen sker till kundens kassa, vilket är en ny funktion i appen.
Det innebär att när Västtrafiks kunder ansöker om förseningsersättning på Västtrafiks webbplats kan de nu välja att få sin ersättning i form av en värdekod, som kan användas i appen Västtrafik To Go.
När koden registreras hamnar värdet i kundens kassa och kan användas vid kommande biljettköp med appen. Om biljetten kostar mer än vad som finns i kassan, dras resterande belopp från kundens bankkort.
Beloppet som finns i kassan kan endast användas för att köpa biljetter och det går inte ta ut eller sätta in pengar.
– Många av våra kunder vill använda förseningsersättningen för att köpa biljetter i appen och därför lanserar vi nu den möjligheten. Att välja värdekod innebär också att vi kan erbjuda en högre ersättning än vid kontant utbetalning, säger Maria Holmström, chef privatkund, Västtrafik.
Lämna ett svar