Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Kunderna stjärnmärker förare för resan till och från flyget

Nu kan kunderna sätta stjärnor på föraren hos Flygbussarna Door to Gate. Foto: Flygbussarna.

Flygbussarna lanserar nu en möjlighet för kunderna att sätta betyg på sin förare efter en resa med företagets anropsstyrda trafik, Flygbussarna Door to Gate. Hjälpsamhet, trevlighet, körstil är sådant som kunden kan betygssätta genom att sätta stjärnor på föraren.

Flygbussarna Door to Gate ser stjärnmärkningen som ett led i arbetet med att utveckla tjänsten. Kunden har möjlighet att i appen ge föraren mellan 1 och 5 stjärnor för helhetsupplevelsen. Är betyget lågt får kunden möjlighet att skriva en kommentar.

– Det här ger oss en bra möjlighet att följa upp och agera när våra kunder inte är hundra procent nöjda med vår service och vårt bemötande. Men minst lika viktigt är att det kommer ge våra förare bekräftelse på att de gör ett strålande jobb, säger Björn Grane, affärschef på Flygbussarna Door to Gate.

Funktionen har varit igång i några veckor och betyget på förarna ligger hittills på snittet 4,5.

– Det är ett riktigt fint betyg! Redan i rekryteringsprocessen är vi noga med urvalet och vi jobbar hela tiden med att hjälpa våra förare att bli ännu skickligare och förstå vad våra kunder uppfattar som en hög servicenivå, säger Björn Grane.

Flygbussarna Door to Gate lanserades i november 2016 och är ett komplement till etablerade Flygbussarna. Med Flygbussarna Door to Gate blir kunden hämtad vid dörren och delar resan med vanligtvis två andra sällskap på väg till Arlanda.

Share Dela

Taggat som: , , ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2019 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)