Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Expressbussproffs lär fotbollsvärdar service

Anna-Karin Mooren, utbildningsansvarig på Nettbuss Travel, leder värdskapsutbildningen för IFK Göteborgs evenemangspersonal.

Inför den allsvenska fotbollssäsongen utbildas IFK Göteborgs evenemangspersonal i hur man levererar service i toppklass. Utbildningen leds av expressbussföretaget Nettbuss Bus4You som är samhällspartner till de blåvita.

De senaste sju åren har Bus 4You hamnat i topp i Svenskt kvalitetsindex´ mätningar av kundnöjdhet inom persontransporter. Framgångarna bygger på att man utbildar alla sina förare i ett gott värdskap och nu får IFK Göteborgs evenemangspersonal chansen till samma utbildning. På tisdagen genomfördes den första värdskapsutbildningen med 20 antal deltagare.

– Satsningen från Nettbuss Bus4You är ett fint exempel på när näringslivet och det ideella verkar tillsammans. Det är en viktig samverkan eftersom olika aktörer i Göteborgssamhället måste bidra om vi ska lyckas förena staden, säger Elisabeth Anderton, CSR-ansvarig i IFK Göteborg.

Samarbetet mellan Nettbuss Bus4You och IFK Göteborg faller inom ramen för ”IFK Göteborg i samhället”, vilket är del av klubbens CSR-satsning – som bland annat handlar om att bryta barriärer samt öka känslan av delaktighet och trygghet hos stadens invånare.

– Vi jobbar flitigt med något vi kallar det goda värdskapet. Kortfattat går det ut på att vi inte ser våra resenärer som kunder utan som gäster. Och kan vi med vår expertis bidra till en förbättrad matchupplevelse där publiken behandlas som gäster är vi alla vinnare. Vi, klubben, fotbollen och samhället. Därför gör vi detta tillsammans med IFK Göteborg, säger Anna-Karin Mooren, utbildningsansvarig på Nettbuss Travel där Bus4You ingår.

Det här ingår i utbildningen

* Hur man skapar en välkomnade miljö
* Hur man behandlar besökare och publik som gäster och inte som kunder
* Hur man kan identifiera specifika behov för olika individer
* Hur man skapar ett välkomnade förhållningssätt

Share Dela

Taggat som: , , ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2019 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)