Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Fria bussresor ska locka till backen

Billingen Skidexpress ska locka fler till skidbacken. Foto: Charlotte Backman/Next Skövde.

För att locka fler att åka skidor på Billingen kommer Next Skövde tillsammans med MTRF Express att erbjuda fria bussresor under veckosluten mellan Skövde resecentrum och Billingen. Billingen Skidexpress ska göra det möjligt att komma med tåg eller buss till Skövde resecentrum och vidare direkt upp till Billingen. Gratisbussen kan även utnyttjas av Skövdebor.

Under vintern kommer Next Skövde att ha ett samarbete med MTR Express. MTR Express erbjuder under januari och februari helgrabatt på resor till och från Skövde utmed sin tågsträcka Stockholm-Göteborg. För att göra det möjligt att komma med tåget och åka skidor i Skövde testkörs Billingen Skidexpress fredag em, lördag och söndag under vintern 2019

– Nere i Europa är det möjligt att göra dagsturer från större städer till skidområden. Nu vill vi skapa samma möjlighet mellan Göteborg och Skövde. Det tar bara en och en halv timma från att man lämnar Göteborg tills man är i skidspåren på Billingen, säger Charlotte Backman, marknadschef på Next Skövde.

Billingen Skidexpress kör sträckan Skövde Resecentrum – Arena Skövde – Billingehus. Bussen är gratis och går enligt särskild tidtabell. Trafikerar gör Hellbergs Buss i en specialstripad buss. Premiär blir det under invigningsdagen den 28 december. Sedan börjar bussen gå 4 januari och kommer att gå fredag eftermiddag, lördag och söndag under januari och februari.

– Bussen ger utökad tillgång till de nya konstsnöspåren på Billingen för både tillresta och Skövdebor. Vi tycker det ska bli spännande att testa detta och hoppas att många kommer att använda sig av möjligheten, avslutar Charlotte Backman.

Taggat som: , , , ,

Categorised in: Nyheter, Turism

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2024 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)