Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Ny profil för Vy Flygbussarna

Regnbågen finns kvar i Vy Flygbussarnas nya grafiska profil. Foto: Vy Flygbussarna.

Vy Flygbussarna, som trafikerar sju flygplatser i Sverige, förnyar sin profil – men regnbågen blir kvar. Bakgrunden till förnyelsen är att Flygbussarna i mars 2020 förvärvades av statliga norska Vy. Sedan dess har bolagets namn varit Vy Flygbussarna men ytterligare åtgärder för en mer koncerngemensam profil har fått vänta på grund av pandemin.

– När Flygbussarna förvärvades av Vy var tanken att ta det bästa från två bolag och göra något ännu bättre av det. Idag är vi med våra två varumärken, Vy Flygbussarna och Vy Bus4You, den största kommersiella bussaktören i Sverige. Det känns därför både aktuellt och bra att vi nu går över till en mer enhetlig grafisk profil som speglar vår koncerngemenskap och samtidigt behålla Vy Flygbussarnas höga varumärkeskännedom, säger Zakaria Abna-Aissa, affärsområdesdirektör Vy Buss kommersiella avdelning.

Den välkända regnbågen kommer att finnas kvar.

– Vi har kört med regnbågen sedan 1989. För oss är det inte bara en symbol, utan vi har alltid haft som mål att det ska genomsyra vårt företag även vad gäller våra värderingar och aktiva handlingar. Att behålla regnbågsfärgerna i vår nya grafiska profil har därför varit viktigt för oss, säger Zakaria Abna-Aissa.

Taggat som: ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2022 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)