Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Anrik branschorganisation byter namn

Svenska Resebranschföreningens nya logga.

Den anrika resebranschorganisationen Svenska resebyrå- och arrangörsföreningen byter namn till Svenska Resebranschföreningen. I samband med detta byter även organisationen logotyp och grafisk design. Det blev klart under organisationens vårmöte i Stockholm på torsdagen.

– Branschföreningen bildades redan 1937. Namnet och logotyp har varit i princip samma sedan dess. Vi tycker det är hög tid att byta för att spegla att organisationen omfattar många olika och nya delar av resebranschen, säger Didrik von Seth, generalsekreterare för Svenska Resebranschorganisationen.

Det nya namnet och logotypen presenterades vid Resebranschens Vårmöte igår under närvaro av bland andra Näringsminister Karl-Petter Thorwaldsson. På mötet lanserade branschorganisationen även ett initiativ under namnet ”Resefrämjandet”

– Vi har länge känt ett behov att samla olika aktörer inom reseindustrin för att tillsammans sprida budskapet om resandets positiva effekter för arbetstillfällen, tillväxt och ökat välstånd i världen och i Sverige. Genom resefrämjandet ser vi att vi får en plattform för att främja turism och resor till och från Sverige, säger Didrik von Seth.

Taggat som: , ,

Categorised in: Nyheter, Turism

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2022 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)