Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Stor hotellkoncern byter namn och siktar på dubblering

Ger nytt namn åt Nordic Choice Hotels. Foto: Wikimedia Commons.

En av de största aktörerna på den nordiska hotellmarknaden siktar på en fördubbling av antalet hotell och passar på att byta namn. Det är Nordic Choice Hotels som byter namn till Strawberry (på svenska: jordgubbe) och som idag har totalt 214 hotell i fem länder, Baltikum inräknat.

– Vi har byggt en av Nordens största hotellkoncerner med hotellupplevelser från lågpris till lyxsegment. Målet är att vara den mest spännande reselivsaktören i hela Norden, och då måste vi vidareutveckla företaget genom att bredda produkterna och tjänsterna som ingår i vår lojalitetsklubb och hotellkoncern. För att markera bytet ska företaget byta namn till Strawberry, säger Petter Stordalen, ägare av Strawberry och grundare av Nordic Choice Hotels.

Nordic Choice Hotels grundades under 1990-talet och företaget har sedan dess haft en starkt tillväxt. Under åren 1997 till 2000 växte företaget med ett nytt hotell varannan vecka och 50 nya anställda var tionde dag. Idag är Nordic Choice Hotels den största hotellkoncernen i Norge och Sverige. I Norden har företaget totalt 214 hotell i fem länder, inklusive Baltikum, 3 000 lägenheter inom affärsområdet Strawberry Living och 15 000 anställda.

Taggat som: , , ,

Categorised in: Nyheter, Turism

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2025 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)