Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Utvalda företag testar buss och tåg

I samarbete med sex utvalda företag ska Hallandstrafiken låta företagens medarbetare testa buss och tåg. Foto: Ulo Maasing.

De anställda på sex utvalda företag i Halland får under perioden 12 september – 9 oktober chansen att testa att åka buss eller tåg istället för att ta bilen. Efter en två veckor lång period då företagens medarbetare kan resa avgiftsfritt kan de fortsätta att ta tåget eller bussen via Hallandstrafikens särskilda personalerbjudande.

Under våren har Hallandstrafiken valt ut sex företag där de anställda har bra möjligheter att resa kollektivt till jobbet. Dessa företag har fått ett erbjudande där de får ge sina anställda möjligheten att testa kollektivtrafiken utan kostnad i två veckor. Detta i utbyte mot att företagen efter provperioden erbjuder sina anställda att fortsätta resa med oss via Hallandstrafikens personalerbjudande.

Personalerbjudandet bygger på att 365-dagarsbiljetter ger en lägre månadskostnad än 30-dagarsbiljetter. Genom att företaget köper 365-dagarsbiljetter som de anställda sedan betalar av på lönen, kan de anställda spara mycket pengar.

– Det här är en spännande kampanj där vi vänder oss till de olika företagen i Halland. Vi tror att våra företagslösningar har en stor potential för att få fler att välja buss och tåg istället för bilen. Genom att samarbeta med de halländska företagen kan vi nå de anställda med ett förmånligt erbjudande, säger Yasmine Möllerström-Henstam Kommunikationschef på Hallandstrafiken.

De utvalda företagen är Studieförbundet Vuxenskolan Halland och Nilson Group som reser mellan den 12 till 25 september, Falkenbergs Sparbank och Biltema Logistics som reser mellan den 19 september till 2 oktober, samt ICA Maxi Flygstaden och DH Solutions som reser mellan den 26 september till 9 oktober.

Taggat som:

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2023 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)