Indien är en av världens största marknader för långväga busstrafik. Nu planerar den internationella expressbussjätten FlixBus att nästa år bryta sig in på den indiska marknaden efter att tidigare ha etablerat sig i Europa, Nordamerika, Sydamerika och Turkiet.
I år lanseras FlixBus i Chile och nästa år i Indien. Med en bussmarknad som är större än Europa, Turkiet och Nordamerika tillsammans ser Flix en väldig potential i landet.
– Det är fantastiskt att kunna meddela att Indien blir vår nästa marknad och det 42:a landet i ordningen, säger André Schwämmlein, medgrundare och vd på Flix.
– Vi är övertygade om att vår unika affärsmodell kommer att bli ett vinnande koncept även i Indien. Vårt starka fokus på standardisering och säkerhet kommer att bygga det mest konkurrenskraftiga bussnätet i landet. Vi är villiga att investera rejält på den lokala marknaden där vi siktar på att bli marknadsledande.
Flix är verksamt i 40 länder, med mer än 5500 destinationer globalt och sysselsätter mer än 5000 personer med över 90 nationaliteter.
Lämna ett svar