Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Vy satsar på att stärka varumärken

Samarbetar om marknadsföring: från vänster: Vincent Salzedo (Vy), Jacob Rudin (DNA), Elin Winegård (DNA), Matilda Billinger (Vy), Paola Börmark (Vy), Carl-Johan Löfvenborg (DNA), Nina Josefsson (Vy). Foto: Vy.

Bussföretaget Vy satsar nu på att utveckla varumärket för sina kommersiella produkter, det vill säga Vy Flygbussarna, Vy bus4you och bookabus.com. Som ny, strategisk mediebyråpartner har Vy valt DNA Mediabyrå. Vys mål är att utveckla den datadrivna marknadsföringen, bygga varumärke och öka resandet.

Uppdraget för den nya mediebyrån omfattar analys, strategi, medieköp och digital marknadsföring.

– Vi sökte en partner som kombinerar strategisk höjd med operativ styrka och förståelse för våra affärsmål, säger Vincent Salzedo, chef för marknad och digital utveckling på Vy:s kommersiella bussverksamhet i Sverige.

DNA Mediabyrå kommer att arbeta nära Vy:s marknadsavdelning och ansvara för såväl planering som optimering i både digitala och traditionella kanaler.

Taggat som: , , , , ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2025 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)