Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Västtrafik sparkar kundserviceföretag

Vasttrafiklogga

Västtrafik, som svarar för kollektivtrafiken i Västra Götland, sparkar Bemannia som idag bemannar Västtrafiks kundservice. Orsaken är enligt Västtrafik att Bemannia inte uppfyller avtalet med Västtrafik.

Avtalet med Bemannia gäller bemanning av personal till Västtrafiks kundservice. Personalens arbetsuppgifter består av att svara på frågor om bland annat tidtabeller och priser samt att ta emot och hantera kundsynpunkter. Cirka 30 personer från Bemannia jobbar idag på Västtrafiks kundservice.

–  Bemannia har trots upprepade påstötningar inte bemannat Västtrafiks kundservice som avtalet kräver. Vi kan inte acceptera att det drabbar våra kunder i form av sämre service och längre väntetider, säger Ronny Thörnqvist, chef för Västtrafiks Kundinformationscenter.

Västtrafiks kundservice tar emot cirka 1500 samtal om dagen, målsättningen är att dessa ska besvaras inom två minuter men på grund av bemanningsproblemen får många kunder vänta längre. Nu inleds en uppsägningsperiod på tre månader då båda parter är bundna av avtalet.

Därefter tar Manpower över som huvudleverantör.

–  Vi är väldigt nöjda med det arbete som Bemannias personal utför hos oss men tyvärr har Bemannia som bolag inte uppfyllt avtalet, säger Ronny Thörnqvist.

Taggat som: , ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2024 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)