Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Revolutionen stoppas när den nyss startat

Indragen revolution – men bara när det gäller marknadsföringen.

Indragen revolution – men bara när det gäller marknadsföringen.

Ett dygn efter det att Dalatrafiks omtalade – och ofta hårt kritiserade – omläggning av busstrafiken startade dras hela reklamkampanjen kring ”revolutionen” tillbaka, skriver Dalarnas Tidningar. ”Det har blivit raljerande och kanske har vi gjort oss förtjänta av det”, säger Dalatrafiks trafikchef Bengt Benjaminsson till Dalarnas Tidningar.

Den tryckta tidtabell man skickade ut inför revolutionen, som Dalatrafik själva döpte omläggningen till, har redan nu blivit till stor del inaktuell. På Dalatrafiks hemsida finns redan nu ett hundratal ändringar av den tryckta tidtabellen.

– Den tryckta tabellen ska man inte gå efter. Beställ personliga tidtabeller eller sök information via kundtjänst, dator, smartphone eller vår app, säger Benjaminsson till DT:

– Kanske skulle vi inte ha skickat ut tidtabellen, fortsätter han och konstaterar att utskicket ”inte är några billiga grejer”.

Bengt Benjaminsson skyller de stora problemen med trafikomläggningen på en stark tidspress.

– Vi har haft ungefär en månad på oss. Det här är lagt utifrån den trafikbeställning vi har fått, säger han till Dalarnas tidningar.

Taggat som: ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2024 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)